2010. július 9., péntek

23-as kék túra, Sirok-Szarvaskő

Június 30-án útra keltünk, hogy meghódítsuk a Bükköt. Ez a 23-as számú kék túra, Sirok-Szarvaskő útvonalon.
Miután megérkeztünk Egerbe, egy gyors útbaigazítást kértünk, hogy az autóbusz állomás merre található, mire azt a választ kaptuk, hogy helyi járattal kellene elmennünk odaáig. A vasútállomástól csak egyenesen kell tovább menni, és a főúthoz kiérve megtaláljuk a buszmegállót. Jött is egyből egy busz, vettünk egy vonaljegyet 300 Ft-ért (lassan budapesti árakon közlekednek az egriek), pár percen belül a nagy buszállomáson voltunk. Itt sem kellett sokat várni, amint megnéztük a táblán honnan indul a Sirokra tartó busz, már benn is volt.
A túra kezdetéhez a siroki lakótelepnél kell leszállni a buszról, majd innen egy balra tartó útelágazásig menni (és nem továbbmenni!!! mi ezt tettük, plusz kilométereket tettünk meg és kifárasztottuk magunkat). A régi vasútállomásnál semmi sincs, mégis itt kell pecsétet kérni, méghozzá úgy, hogy az idős bácsinak kiabálni kezdünk a kapunál. Egy idő után a kutyája is rásegít.
Megvolt a pecsét, és elkezdtük a túrát. A siroki várhoz vezetett utunk, itt gyönyörű panoráma volt, fényképezkedtünk és mentünk is tovább. Egy kis kitérővel gyönyörű sziklákhoz érünk, ahol szép a panoráma, és szép képeket lehet készíteni a sziklákkal együtt, magunkról is.
Utunk kellemesen telt (bár sietnünk kellett, mert sok időt vesztettünk a siroki eltévedésnél), Szarvaskő előtt 1-2 kilométerrel azonban eleredt az eső, és még jobban sietnünk kellett, hogy ne ázzunk el annyira, ám lehetetlen volt. Csurom vizesek lettünk. Először azt hittük, hogy már Szarvaskőn vagyunk, mert sok nyaraló/ház volt, ám ez csak a hegyoldalon levő házak voltak, a falu még messzebb volt... Követni kell a kék jelzést, majd egyszer csak zsákutcába vezet, itt kell lefelé menni a lejtőn egy kis ösvényen (benőtték a bokrok, keresni kell). Innen egyből megérkezünk a falu első házáig. Találtunk egy kutat, megtöltöttük palackjainkat, és az eső elől egy telefonfülkébe menekültünk, hiszen a tervezett vonatunkat már úgyis lekéstük... Mikor megláttunk egy arra járó embert, kijöttünk, és megkérdeztük, merre található a vasútállomás, ő erre csak ezt felelte: do you speak english? Finnországból való, mint később megtudtuk. Na igen, ki más lehetett volna Szarvaskőn. Szóval útbaigazított bennünket, angolul. Útközben betértünk a kocsmába pecsételni és inni egy üdítőt, majd irány a vasútállomás. Ám vonat már nem volt, így busszal kellett elmennünk Egerig, ahol szintén lekéstük az utolsó vonatot, így busszal Hatvanig mentünk (pedig már pénzünk sem volt, de ez egy másik történet...)

Ez egy kifejezetten szép túra, ha nem téved el az ember már Sirokon. Jó utat!